2011年5月29日 星期日

No Matter What, C , ladies



No Matter What, F, gentlemen



No Matter What
音樂劇之王--安德魯洛伊韋伯Andrew Lloyd Webber( 我們唱過Phantom of the Opera裡的All I Ask of You),1998年七月一日於倫敦推出了新作:微風輕哨 Whistle down the wind。劇中的這首No Matter What,請來當紅偶像團體-Boyzone擔綱演唱,發揮了相互幫襯的效果。1999年, No Matter What 單曲擊敗 My Heart Will Go On(鐵達尼號主題曲) 等當紅歌曲, 獲得英國全年總冠軍。可說是近幾年西洋歌壇中,極少數讓人聽第一次就會愛上的好歌。



Live performance by Boyzone.
Taken from
 'Andrew Lloyd Webber: The Royal Albert Hall Celebration'
Celebration on Andrew Lloyd Webber's 50th Birthday
              http://www.youtube.com/watch?v=ogjFSW7PqRY



Boyzone – No matter what(無論如何)

No matter what they tell us 不管他們告訴我們什麼
No matter what they do 不管他們做了什麼
No matter what they teach us 不管他們教我們什麼
What we believe is true 我們相信的才是真實的

No matter what they call us 不管他們叫我們什麼
However they attack 怎麼的攻擊我們
No matter where they take us 不管他們帶我們去哪裡
We'll find our own way back 我們都會找到自己的方向回來

I can't deny what I believe 我不能去否決我所相信的
I can't be what I'm not 我只想做自己
I know I'll love forever 我知道我會一直的愛下去
I know, no matter what 不管會如何 我都知道

If only tears were laughter 假如淚水能夠是笑聲
If only night was day 假如黑夜能夠是白天
If only prayers were answered 假如祈禱聲能被回應
Then we would hear God say 我們就能聽見神告訴我們

And I will keep you safe and strong 我會保護妳
And shelter from the storm 讓你過的安穩遠離風暴
No matter where it's barren 不管再怎麼的艱難
A dream is being born 夢想已經誕生了

No matter who they follow 不管他們要追隨誰
No matter where they lead 不管他們會前往哪裡
No matter how they judge us 不管他們怎麼評斷我們
I'll be everyone you need 我都會陪伴在妳身邊  

No matter if the sun don't shine 不管太陽是不是繼續閃耀著
Or if the skies are blue 或天空還是不是蔚藍的
No matter what the end is 不管結局會是怎樣
My life began with you 我的生命是跟隨著妳開始的

I can't deny what I believe 我不能去否決我所相信的
I can't be what I'm not 我只想做自己
I know this love's forever 我知道這樣子的愛是永遠的
That's all that matters now 那才是最重要的

2 則留言:

jenny 提到...

PC兄和秀女姊回來囉
秀女姊還特別煮了超好吃的白木耳
明天大家又有口福了
所以大家別忘了
請自備碗和湯匙
美食當前也要環保喔
Jenny

jenny 提到...

看完Boyzone的百萬大歌星
好喜歡他們選的兩首歌
Ann Merry 的 You needed me
Tears for fears 的 With or without you
建議下次可以選選這兩首嗎
Jenny